Proč spínačka topí 17W...

[fotky]

Zjistil jsem, že na světlech na V-Stromu mám znatelný úbytek napětí, cca 1,2V. Překvapilo mně, že je to tolik a začali jsme pátrat proč. Jsem špatný elektronik, takže jsem požádal kolegu Anubise[1], aby mně tuto záhadu osvětlil. Reálně může být problém v tom, že nějaký konektor je zanesený a špinavý a zvyšuje se jeho vnitřní odpor tak, až nakonec shoří. Aby bylo možné toto na motorce změřit, je potřeba čtyřkabelový ohmmetr, který měří opravdu pouze odpor v místě měření a eliminuje odpor měřících kabelů.
A tak se pátralo a pátralo, až Anubis zjistil, že moje vytřepaná spínačka topí asi 17W stále.
Problém je v samotném zapojení elektriky na V-Stromu. Spínačka klíčkem spíná silovou 20A větev a přes spínačku teče všechno. Proto trpí a postupně se zvětšuje její vnitřní odpor, až shoří. Kdybych to věděl dříve, provedl bych následnou úpravu již dávno.

Doporučuju udělat na každém V-Stromu a nečekat. Spínačkou spínejme pouze relé, které sepne hlavní silovou větev. Levné rychlé, funkční.