Výfuk IXIL pro V-Strom

[fotky]
Originální výfuk V-Stromu váží 8,4kg a výfuk IXIL[1] se svody a karbonovou[2] koncovkou váží 4,2kg. Samotná koncovka váží 1,5kg. Úspora 4kg. Tolik k důvodu výměny.
Zvuk u laděných výfuků mě nikdy nezajímal, hlavně aby to moc neřvalo. Ale musím změnit názor, protože ten zvuk je návykový. Hluboký, příjemný a podle kluků, co jeli celý den za mnou nikterak hlasitý nebo obtěžující.
A že to má i svá úskalí, no aby ne. První den jsem si o rozpálenou lambda sondu spálil podrážku civilní boty. Ano, tento motocykl je používán i k běžným úkonům coby obyčejný dopravní prostředek sedlaný civilní osobou, obvykle v saku. Bude třeba vykoumat nějaký jednoduchý kryt, ale to nechme na dlouhé zimní večery. Sezóna je v plném proudu, je nejvyšší čas vyrazit ven.

problém první - homologace
výfuk přišel s homologačním listem, ale nebyla na něm žádná EU značka; dovozce nabízí zaslání dodatečné homologační nýtovací tabulky, ale už jsme to nestihli

problém druhý - propálený výfuk
po 4000km je výfuk na odpis