Oprava motoru V-Strom po 90tis. km

V-Strom začal brát olej, ke konci přes dva litry na tisíc kilometrů. Kolega Trinidad[1], řešil podobný problém se spotřebou oleje při najetých 190tis. km. A stačilo jenom mu vyměnit pístní kroužky. Jezdí expedičně ve 4500 otáčkách, já jezdím v 7-8tis. tak prostě motor najel polovinu. Představa byla, že překroužkujeme písty a bude opraveno. Po rozebrání se žel zjistilo, že stírací kroužek je sice nadranc, ale že jsou vydřené válce. Přesný důvod nezjistíme – motorka nepoužívám expedičním plynulým tempem, jako Pravděpodobně se do sání dostalo hodně prachu.
Servis mně oznámil, že nové válce na DL650 vyjdou na 1000€ a k tomu pístní sada za 200€. Tak jsem zdvořile a poněkud vyděšeně odmítl a zavolal příteli na telefonu, specialistovi na V-Stromy panu Matesovi do Luštěnic. A měl skladem zachovalé válce+písty+kroužky, které mají naběháno jenom 6tis. km. Jaká to koncidence!
Mého Stroma servisujeme v Moto Trávníček[2] a jsem maximálně spokojen. Výborná komunikace, když se domluví termín, tak jej dodrží. Je malinko problém se k nim do servisu dostat, protože mají pořád tak nějak plno. Respektují pořadník. Ale tak už to v dobrých servisech bývá.
Hodně víc k tomu bylo napsáno v diskusi viz [3] na cenduro.cz[4].
stav tachometru 90000km
- výměna válců a pístní sady
- výměna rozvodových řetězů
- kontrola ventilových vůlí a výměna gufer ventilů
- výměna svíček (opět iridiové)