Offroad v tandemu

Přenesme se přes zbytečné otázky typu, proč jezdit offroad v tandemu. Ona odpověď je totiž jednoduchá. Po asfaltu nás to už tolik nebaví a žádný terénní extrém stejně nepojedeme. Jako cíl nám stačí nám pohodlně zvládnou motokrosovou trať v rychlostech kolem 25km/h a nějakou tu polní cestu, povláčené pole nebo píseček v rychlostech maximálně 60-70km/h. Občas si vyjet společně na výlet na nějakou navigačku případně se toulat po turistických značkách.
Tedy snažili jsme se objevit, jak správně jet v offroadu v tandemu a po všech kombinacích možností postojů jsme snad zjistili, jak to bude fungovat. Zkusili jsme to různě: oba ve stupačkách, řidič ve stupačkách spolujezdec sedí vpředu na místě řidiče, řidič sedí a spolujezdec jede ve stupačkách atd. 
Předpokládám, že jezdec zvládne svoji motorku řídit bezpečně v offroadu vsedě spoléhajíce na podvozek motorky. Je důležité, aby spolujezdec viděl na cestu a mohl reagovat na profil trati. Řidič sedí a nedělá chyby, jede na jistotu. Spolujezdec vidí na cestu a je schopen reagovat přizvednutím se do stupaček na případné větší nerovnosti. V případě problematické pasáže jde řidič do stupaček a spolujezdec se posune dopředu až na místo řidiče – tady je potřeba opakovaně natrénovat potřebu rychlého odšlápnutí ze stupaček, aby spolujezdec stihl reagovat na to, když řidič musí nohou na zem.
Kde jet offroad v tandemu? Třeba offroad navigační rallye na Touratech adventure days je koncentrovaná zábava a navíc ve dvou se bloudí lépe, ne? Nezkusíme postavit více tandemových posádek? A co enduroškola pro páry? Nebo dvě holky na jedné mašině...
na trati[1] mezi obcemi Studenec a Okarec