úterý 1. dubna 2014

Odlehčení motocyklové baterie

[fotky]
Místo 4.6kg těžké olověné baterie lze použít baterii lithium–iontovou[1], která váží pouze 0.9kg.
Nevýhoda je, že ji nelze použít v teplotách pod nulou.
Dodal MotoTrávníček[2] a mají ji na eshopu tady[3] JMT YTX14H-FP
Baterie typu LiFePO4.

přidáno 16.9.2014
Baterie funguje naprosto bez problémů. Ani po mnoho a mnoha opakovaných startech v offroadu se nevyskytlo, že by nebyla nabita na 3/3. Má na sobě kontrolní diody LED - tři. A testovací tlačítko a ukáže stav nabití. Zatím vždy 3/3.

kolega elektronik se vyjádřil ohledně zkušenosti provozu LiFePO4 baterie v nízkých a vysokých teplotách:
Při mrazu se nevybíjejí, pouze dají menší startovací proud. Naprosto bez problémů je startování při -15 °C. Klidně i -30 °C (motorka pravděpodobně nenastartuje, ale akumulátor to neponičí).
Jinými slovy, provoz LiFePO4 akumulátoru při mrazech v ČR jej trvale nepoškodí, jediná proměnná která se bude měnit je proud, který akumulátor dodá.
A pozor! Více jim vadí velká teplota, nad 50 °C. To se pak začnou samovolně vybíjet, případně by mohlo dojít k sebepoškození.

11.4.2016
baterie stále slouží
opraven odkaz na e-shop, kde byla baterie pořízena
přidán typ li-on baterieJMT YTX14H-FP

Žádné komentáře:

Okomentovat