Odlehčení motocyklové baterie

[fotky]
Místo 4.6kg těžké olověné baterie lze použít baterii lithium–iontovou[1], která váží pouze 0.9kg.
Nevýhoda je, že ji nelze použít v teplotách pod nulou.
Dodal MotoTrávníček[2] a mají ji na eshopu tady[3] JMT YTX14H-FP - cena 2617Kč, 4Ah
Baterie typu LiFePO4.

přidáno 16.9.2014
Baterie funguje naprosto bez problémů. Ani po mnoho a mnoha opakovaných startech v offroadu se nevyskytlo, že by nebyla nabita na 3/3. Má na sobě kontrolní diody LED - tři. A testovací tlačítko a ukáže stav nabití. Zatím vždy 3/3.

kolega elektronik se vyjádřil ohledně zkušenosti provozu LiFePO4 baterie v nízkých a vysokých teplotách:
Při mrazu se nevybíjejí, pouze dají menší startovací proud. Naprosto bez problémů je startování při -15 °C. Klidně i -30 °C (motorka pravděpodobně nenastartuje, ale akumulátor to neponičí).
Jinými slovy, provoz LiFePO4 akumulátoru při mrazech v ČR jej trvale nepoškodí, jediná proměnná která se bude měnit je proud, který akumulátor dodá.
A pozor! Více jim vadí velká teplota, nad 50 °C. To se pak začnou samovolně vybíjet, případně by mohlo dojít k sebepoškození.

11.4.2016
baterie stále slouží
opraven odkaz na e-shop, kde byla baterie pořízena
přidán typ li-on baterieJMT YTX14H-FP

6.7.2018
poprvé v offroadu se mně baterka po nekonečných opakovaných startech vybila a bylo potřeba použít powebanku - nebo stačí motorku roztlačit - tažením na kurtně za jinou motorkou. Bude čas na výměnu.

1.1.2019
Baterie vydržela čtyři roky. Pořízena stejná, výše zmíněná LiFePO4 baterie.

4.3.2024
Dosloužila. O baterii pořízenou v roce 2019 jsem se dobře nestaral; přes zimu jsem baterii nedobil; došlo k úplnému vybití, že ani nabíječka baterku nezačala nabíjet a musel jsem připojit laboratorní zdroj a nabít 4A... Takže vydržela 4 roky.
Další baterie bude dražší s kapacitou 7Ah, typ: [HJT12B-FPZ-S JMT] cena cca 5500,- s DPH
O tu se budu starat vzorně – slibuju  hlavně s ohledem na její cenu.