Motosalon 2014

[fotky]
Motosalon[1] je pro mnohé, dvěmi koly postižené, roven začátku motocyklové sezóny. Pro mě to byl zážitek dvojnásobný, protože jsem měl možnost, po třinácti letech od dob Invexu[2], zařadit se mezi vystavovatele a uvést náš tripmaster AST[3] do povědomí české enduro-veřejnosti.
Mám pocit, že výstava v Brně je s každý dalším ročníkem menší a menší. Ubývá motorek a přibývá stánků s věcmi, které by člověk na motovýstavě nehledal.
O tom, co bylo na výstavě k vidění, napsali jiní a povolanější.[4][5][6]
Čtyři dny jsem žil na stánku Motoroute[7], československého dvouměsíčníku o cestování. Mezi vystavovateli klene se most přátelství a solidarity místy až soudružsky čisté. Na konkurenci se tady nehraje, všichni jsou a chtějí být pozitivně naladěni. Možná k tomu přispívá i častá ochutnávka vzorků destilátů z končin známých i neznámých.
Vždycky jsem vnitřně zpochybňoval potřebu výskytu hostesek na výstavách technického typu. Ale je to omyl! Jeden příklad za všechny. Na stánku jsme měli kávovar s nabídkou: „ke kávě časopis zdarma.“ V pátek jsme byli na stánku samí škaredí chlapi a podařilo se nám udat káv počtu patnáct – hlavně sami mezi sebou. A to bylo všude návštěvníků až tma. V sobotu jsme měli hostesku[8], dodanou agenturou, načančanou a profesionální. Ač, návštěvníků k nám zavítalo stejně, kávu od děvčete chtěl snad každý. Podivnost to veliká.
Co se děje na výstavišti po setmění, když návštěvníci odejdou a úklid a ostraha ještě nenastoupili viz.[9]