V-Strom a 21" kolo a tlumiče a brzdiče z XTZ 750

[fotky]
Yamaha XTZ 750 Supertenére, dvouválec, současník Hondy Afriky Twin, váhově i výkonově srovnatelný s V-Stromem. Průměr předních teleskopů XTZ750 je stejný – 43mm – tedy tlumiče se dají nasadit bez nutnosti výměny brýli/řízení. Ale pozor! V-Strom má přední vidlice od sebe cca o 10mm dál, než XTZ750.
Je nutné – vyrobit delší osu předního kola, vymezit kolo středově a podložit brzdiče – chtělo by se říct, jak prosté, milý Watsone.
Tenhle nápad mně vrtá v hlavě docela dlouho a bylo dílem náhody, že se ozval člověk z Prahy, který měl na DL 1000 namonovaný předek z XTZ750 komplet i s brzdiči a za velmi slušnou cenu 9tis. korun ho nabídl k prodeji.
Takže by se dalo říci, že mně stačí přední vidlice jenom namontovat a připojit brzdy. Problém vznikl jediný a netriviální a to s náhonem tachometru. XTZ 750 má klasický šneke a lanko. DL 1000 má snímač, myslím, u sekundárního kolečka. Ale DL 650 má náhon tachometru vedený od předního kola.
První nápad byl, že budu mít vedle GPSky univerzální tachometr, nepěkný, ale funkční.
Nakonec je ale z univerzálního tachometru použito pouze čidlo a je připojeno přímo na vstup palubní desky Stroma. Byl vřazen malý kousek elektroniky, který propojení a přepočet řeší. Jízdní test proběhl bez problémů. I s jedním magnetem na kole tachometr ukazuje správně.
Co je uvnitř viz. [1]
Pořádné brzdové hadice, vedou dvě hned od pumpy. V plánu je pořídit další pumpu k původním hadicím, aby byla možnost kdykoli vyměnit tlumiče/kolo/brzdiče/pumpu za původní verzi s 19" kolem.
Strom vs. Tygr