V-Strom výměna baterie

Při startování se občas stalo, že se restartovaly budíky a ukazatel zařazené rychlosti a tachometr se přepnul na ODO. Proč? Byla to známka, že baterie již nemá dostatečnou kapacitu. Tohle se stávalo už někdy v létě na výletě Itálii. Teď s koncem sezóny se při plném nabití dalo čtyřikrát po sobě nastartovat a pak už nic. Pozitivní dopad to mělo jediný, v přeplněném prostoru pod sedlem přibyly startovací kabely.
Na videu měříme napětí baterie, dobíjení, pokles při maximálním odběru se zapnutými spotřebiči, resetování budíků při poklesu napětí a úplné selhání baterie.

Původní baterie V-Strom je značky YUASA má 10Ah se startovacím proudem 180A, o cca 15mm vyšší a o pár korun dražší je akumulátor 12Ah se startovacím proudem 200A. Typ YUASA YTX14-BS 12V 12Ah pořízeno v e-shopu battery-import [1][2]. Bezproblémů se na místo akumulátoru vejde a 20% kapacity navíc je ku prospěchu věci.
Návod k použití a užívání[3].
Téma olověného akumulátoru bylo již rozebráno na konci příspěvku o nabíjení[4].

přidáno 13.8.2014:
Volal kolega V-Stromista, že si pořídil stejnou 145mm vysokou baterie YTX14-BS, dal ji do motorky a nemůže zavřít sedlo! Tak jsme telefonovali - a on má ročník V-Strom 2005, já mám ročník 2009 a bez jakékoli úpravy mně vyšší tam baterie pasuje.
Takže pro ročník V-Strom 2005 to jde - kolega poslal mailem vzkaz:
„Šlo to hůře, ale nakonec se mi to podařilo. Myslím, že mi sedí sedlo na té baterii částečně, ale zdá se, že  jen malým tlakem a nezatíží to plastový futrál podběhu. Korpus sedla je pevný.“