Zásilka z USA aneb C.K. byrokracie sílí

Přišel poštou dopis z celní pošty v Praze, že tam mají zásilku pro mě z USA. Objednal jsem v e-shopu po internetu a obratem zaplatil převodem z VISA karty. Aby zásilku celní úřad propustil do volného oběhu, musím doložit - (1) prohlášení, že zboží je neobchodního charakteru, (2) specifikaci zboží - o jaké zboží se jedná a k jaké použití je určeno, (3) doklad o platbě - zápis z paypal, výpis z banky, (4) doklad o druhu a ceně zboží - objednávku, screenshot z eshopu atd. (5) plnou moc pro Českou Poštu, aby mě mohla zastupovat v celním řízení (za úplatu). Docela papírování, ještě že akceptují skenované dokumenty zaslané mailem. Zajímalo by mě, zda je právně platná - taková plná moc, kterou vyplním, podepíšu, oskenuju a pošlu z freemailu.

Minule [1], tj. v červnu 2011 přišly ze Států pístní kroužky na Kawu bez papírování, s vyměřeným DPH, jenom si odpočaly v Praze asi dvacet dní. Takže situace přiostřuje. Nejlepší je najít obchod, který má zastoupení i v Británie nebo prostě kdekoli v EU a zboží nechat poslat odtamtud. Jde to hned a přímo k vám domů.

rekapitulace:
Objednal jsem z USA dvě položky:
- sklopnou řadící páku na V-Strom - nikdo v Evropě pro DL 650 není [2], pro DL 1000 ano [3]
- malinký kompresor na 12V [4]

22.11. objednávka, platba (kurz únosný: 1756,83Kč = 69,75€ = $90.43)
25.11. zaúčtována bankovní platba
29.11. platba dorazila, přišel mail z firmy, že kompresor mají skladem, ale řadící páku, že musí vyrobit. Jestli chci vrátit peníze nebo jsem ochotný na řadící páku počkat. Odepisuji, že rád počkám.
17.12. dorazilo oznámení o příchodu zásilky do Prahy a požadavky co je třeba doložit
21.12. odesílám požadované přílohy k propuštění zásilky
22.12. píše pošta, že doklady dostačují a že by mělo být všechno brzy vyřízeno
29.12. přišel balíček, doplatek CLO 0Kč, DPH 382Kč, služby celní deklarace poště 180Kč

Informace České Pošty k zásilkám ze zahraničí [5].