Kolem Březiny do Viničných Šumic

Lhotky 508m n.m.[1]
Vyrazil jsem z Brna krátce po poledni, abych stihl nějaký offroad kolem Březiny a lomu v Mokré. Žel ještě v Brně začalo mžít, tak jsem se s odporem nasoukal do nepromoku a bylo jasné, že dnes už jasno nebude a drobné mrholení pak vydrželo celou cestu. Zkusil jsem vyjet do polí, ale lepivé bláto Stromu nechutnalo a tak jsme zůstali více méně na zpevněných cestách.
První zastavení bylo ve Viničných Šumicích, zkusil jsem návštěvu u Medvědových. Je k neuvěření, že v té obci jsou dvě stejná čísla popisná na různých místech. Pochopitelně jsem našel č.p.39, které správné nebylo. Paní, co tam bydlí pohovořila o starostech s volbami, když do schránky přišly nejen její volební lístky, ale i ty patřící Medvědovým. Veselé to tam mají. Zbývá zmínit, že tam kam jsem chtěl jsem nikoho doma nenašel.
Na Rohlence jsem potkal partu nadšenců na Čezetách. V sezóně jezdí velké choppery a přes zimu řádí na českých strojích. Plánují na čezetách Maroko, pro jisotu s doprovodným vozidlem s vozíkem...
Na kopci nad obcí Březina je spousta cyklostezek, relativně zpevněných, aktuálně namrzlých, místy zbytky sněhu a led. Bylo příjemné poslouchat jak zamrzlé kaluže křupou pod váhou V-Stromu. Jel jsem ve stupačkách celou dobu a do rychlosti 40km/h gumy Mitas E-10 drží stopu, dá se akcelerovat i brzit. Když je na tachometru nad padesát, už to příjemné není a je lépe zpomalit než riskovat ztrátu trakce.
Právě teď sedím v Restauraci U Kaštanu v Březině, piju teplý čaj a zjišťuji, že čtyři hodiny jízdy v teplotě 2-5 stupňů byly příjemné, mrholení nevadilo, přijel jsem (uvnitř nepromoku) suchý a spokojený.
Uvidíme, jak to půjde zítra dopoledne domů.
 [víc panoramat] [víc fotek] [trasa]